Recenzie de film- August Rush (2007)

O poveste , un Inceput !

august-rush-208682lPovestea plina de suisuri si coborasuri a unui chitarist si a unei violonceliste care se intalnesc deasupra Pietei  Washington  intr-o noapte in care lumina lunii pline dadea senzatia de magie.  insa aceasta frumoasa poveste de dragoste nu are o continuare fericita. Cei doi se despart,lasand in urma lor un copil orfan fortat de circumstante,August Rush , care, odata fugit de la orfelina este gasit de un misterios strain. Astfel copilul cu ajutorul remarcabilului sau talent muzical,incearca sa isi gaseasca parintii.

In tonuri muzicale

Versuri si sunet. O imbinare perfecta , ce duce la un lucru si mai concret si anume muzica. Ea nu atinge numai corzile sufletului ci, uneste si sufletele oamenilor. Acest lucru este evidentiat foarte bine in ecranizarea lui Kirsten Sheridan,care incearca sa ilustreze acest fenomen printr-o poveste de dragoste. Nu se poate trece cu vederea peste toate efectele sonore ale filmului care te invaluie intr-o lume de basm si te face sa simti fiecare sunet. De la adierea vantului ,la clinchetul unei monezi si pana la orchestratia unei simfonii , toate alcatuiesc sirul actiunii filmului si il urmeaza pana in final. Este de remarcat imbinarea a doua genuri muzicale,ceea ce conduce si la crearea unor sentimente diferite. Vorbim aici de muzica rock a lui Jonathan Rhys Meyers ,care reda sentimentul de euforie,nsitateenergi, si muzica simfonica interpretata la violoncel de  Kerie Russel, urmata de sensibilitate ,daruire si chiar visare. Talentul copilului orfan,rodul contopirii a doua genuri muzicale am putea spune, este baza acestui film. Accentueaza ideea de poveste de viata traita prin muzica si cu muzica. Tocmai ideea sa de a-si gasi parintii prin manifestarea talentului sau muzical este sensul de baza,punctul de plecare al povestii,dat fiind faptul ca cei doi parinti ai sai traiesc prin muzica. Scena de maxima intensitate care pune si foarte bine inevidenta talentul micului actor Freddie Highmore (August Rush) este aceea cand copilul ratacit in Piata Washington, reuseste sa se concentreze asupra tuturor sunetelor din jur,luandu-le mai intai separat.apoi contopindu-le intr-o simfonie perfecta in care dirijorul este chiar el. Nu pot spune ca filmul nu intalneste cliseul  mult folosit de “au trait fericiti pana la adanci batraneti”, insa finalul sau in care muzica invinge si ii reuneste pe protagonisti este o scena ca imbina suspansul cu fericirea,iubirea cu muzica si sufletul cu acordurile notelor muzicale.

Final

Nu doar o poveste de dragoste ci si o poveste de viata, acest film intrepatrunde partile pozitive cu partile negative ale vietii unei fiinte umane. Astfel, sunt prezentate inca din incipitul filmului  momente de care poate dispune orice in viata. Ideea este construita in asa fel incat sa existe un echilibru al scenelor, asa cum in viata trebuie sa existe mereu un echilibru pentru a nu cadea in prapastie. Este redata atat dragostea,fericire intalnirii unei noi iubiri, bucuria fiecarui sunet din mediul uman, cat si tristetea cu care pararesti o anumita persoana, renunti la anumite lucruri importante sau chiar  incercarea de a uita o iubire unica. In acest mod se produce imbinarea scenelor si contopirea acestora intr-un tot in care povestea capata sens si in aceasi timp starneste curiozitatea publicului de a ramane in fata ecranelor pana la final. Nu poti renunta la ideea de regasire,reintalnire si final fericit, cu toate ca pe parcurs esti impins de anumite intamplari negative care te fac sa crezi ca sfarsitul povestii va fi unul negativ. Acest lucru il explica foarte bine si scnena in care tanara Lyla, dupa nastere este intampinata de tatal sau care ii da vestea trista,cum ca a nascut copilul mort. Ceea ce o face sa isi schimbe orice speranta de viata si de a mai trai intr-un final.

Alexandra Apostol