„Banul te invata sa vorbesti iar haina te invata sa mergi.”

190923_1624779702845_7705395_o

Cristina Nichita este femeie de afaceri dar si deputat in Parlamentul Romaniei.

A intrat in lumea modei acum 14 ani  fiind atrasa de lucrurile care se fac cu talent si cu suflet. A creat un brand, ce adevenit tot mai cunoscut, in care imbina cele mai noi tendinte de fashion cu liniile clasice, etern elegante. Munceste cu pasiune, dar gaseste mereu timp sa se bucure de copiii sai, de familie si de echipa pe care o conduce dar si de fiecare produs care poarta semnatura NICHI – CRISTINA NICHITA.

 

Reporter : Care consideraţi cã este cheia succesului?

Cristina Nichita: Cheia succesului meu a fost puterea cu care am adunat in jurul meu oameni valorosi, niciodata nu am cuantificat succesul ca pe zerouri sau pe conturi in banci, am cuantificat succesul traind bucuria lucrului bine facut. Vazand multe femei imbracate in haine NICHI in Romania,  am simtit succesul si spun raportat la oameni pentru ca absolut ceea ce am facut a fost cu oameni si prin oameni, nimic nu as fi putut realiza fara oameni talentati, devotati si muncitori care mi-au inteles visul si au fost alaturi de mine

 

Reporter: Care sunt elementele de baza pe care se sprijina afacerea?

Cristina Nichita: Calitatea produselor si calitatea oamenilor. Seriozitatea.  Momentele de inspiratie. Talentele pe care le-am detectat. Am stiut sa aduc oameni tineri si seriosi, creativi si entuziasti, am stiut sa-i tin linga mine, sa le valorizez insusirile si sa le dau aripi. Am mai si gresit, am fost impulsiva si nerabdatoare. Pe unii i-am asteptat prea mult, pe altii i-am pierdut pe drum, cu altii am ramas.

Reporter: Ce anume va inspira in creatiile dumneavoastra?

Cristina Nichita:  Eu sunt cea care orienteza, oameniii sunt creatiile mele dar lucrez de obicei si cu designeri si am in jurul meu doar oameni tineri si nu numai designeri cu batalama la mana, ci oameni tineri si creativi cu care ma consult cu privire la absolut tot ce se intampla. Gradul meu de implicare este unul de la A la Z. In momentul in care alegem tesaturile le alegem impreuna, in momentul in care hotaram linia o hotaram impreuna.

 

Reporter: Cum vedeţi actualul peisaj al modei româneşti?

Cristina Nichita: Moda romaneasca e un domeniu care se dezvolta zi de zi, cu creatori consacrati, designeri tineri, branduri care vor face istorie, personaje de o zi, dar si impostori. Ma intreb incotro pentru ca noi suntem un popor de femei elegante, pentru ca romanca este eleganta si isi doreste sa fie apreciata, sa fie unica, sa aiba haine cat mai personalizate. Din pacate, insa , ne confruntam cu mai multi factori cum ar fi globalizarea si uniformizarea deoarece hainele nu mai reusesc sa mai fie unice, pentru ca unicitatea inseamna pret ridicat, pentru ca ne luptam cu criza si  oamenii nu mai au la fel de multi bani si nu isi mai permit unicitate si pretiozitate. E greu sa creezi, sa produci si sa vinzi moda urmand tendintele internationale actuale. Consumatorul nu le accepta cu aceeasi rapiditate. Si increderea in brandurile autohtone se creeaza in timp. Trebuie sa fii bun, sa convingi, sa perseverezi si… sa astepti.

 

Reporter: Ce părere aveţi despre modul în care se îmbracă femeile în România?

Cristina Nichita: Au existat ani cand poate strada din Romania mi se parea mai cernita acum insa e mai colorata. Acesta imi era si crezul in momentul in care am intrat in moda, am gandit ca imi doresc din toata inima sa colorez strada. Cred ca la ca in orice domeniu si in domeniul vestimentar este loc pentru consiliere, cred ca trebuie sa ne lasam consiliati in momentul in care avem evenimente speciale in viata noastra deoarece cred ca in viata nu le putem face pe toate bine si cred ca femeia romanaca ar trebui sa caute produsul romanesc pentru ca inafara de calitate produsul romanesc a inceput sa aiba si design. Consider ca nu trebuie sa cumparam asa: ne-am dus, am vazut in vitrina si am luat deoarece cred ca e nevoie de mai multa personalitate.

 

Reporter: Cum va veti imparti intre moda, campanii sociale si politica?

Cristina Nichita: Ma gandesc acum ca trebuie sa ma clonez pentru ca sustin o campanie sociala si fac o asociatie  dar si catre cariera politica si ma gandesc cam cum o sa fac eu asa din Palatul Parlamentului- Camera Deputatilor haine la Nichi si totodata sa incurajez parintii ai copiilor diagnosticati cu autism pentru ca mai e si partea sociala si cea de centru pe care acum o punem la punct. Va fi greu insa am oameni faini pe langa mine, oameni implicati si atunci eu cred ca usor, usor cu un pic de sacrificiu din partea mea le voi face pe toate.

 

Reporter: Care consideraţi că sunt principalele  greşeli în vestimentaţia femeilor din Romania?

Cristina Nichita: Cea mai mare greseala in vestimentatie este ca alegem sa cumparam pe de rost, la modul ca vazut, luat fara sa analizam cu ceea ce avem in garderoba. De multe ori mi s-a spus: am cumparat de acolo pentru ca mi-a aratat in vitrina pe manechin cu merge sacoul ala si cu rochia aia si numai asa o poarta. In momentul in care noi ne achizitionam haine ar trebui sa ne gandim sa putem imbina cu ceea ce mai avem acasa in garderoba, cu produse vintage sau chiar cu ce mai gasim in garderoba mamei si a bunicii si mai ales sa punem pret pe accesorizare. Acesoriile te vor scoate mereu din impas. Insa iarasi vorbim de educatie din punct de vedere vestimentar si de a te lasa consiliat. Mai e mult de lucru ca in orice domeniu. In magazinele noastre clientii pot fi consiliati, evident daca se lasa consiliati.

 

Reporter: Acum ca ati intrat in lumea politica, cum sunt imbracate femeile din lumea politica sau cum ar trebui sa se imbrace?

Cristina Nichita: Oooo….Sunt multe lucruri si eu sper sa constitui un model pentru ele. As prefera sa vorbim de exemple din lumea politica europeana si din lumea politica americana deoarece consider ca femeile din lumea politica ar trebui sa arunce un ochi in garderoba Angelei Merkel, ar trebui sa aiba de invatat de la Hillary Clinton care sunt femei foarte puternice, elegante si foarte conservatoare prin modul in care se imbraca.

 

Reporter: Ce ar trebui sa evite in alegerea vestimentatiei femeile din Parlament?  

Cristina Nichita: Ceea ce ar trebui evitat din punct de vedere vestimentar de femeile din politica din Romania sunt decolteurile adanci, tocuri cui, accesoriile deocheate ce nu au de a face cu conservatorismul lumii politice. Trebuie sa ai o conditie corespunzatoare si sa fii imbracat corespunzator insa inainte de toate trebuie sa fii imbracat decent pentru ca tu reprezinti electoratul iar constructia imaginii tale pleaca de la modul in care te imbraci. Eu a o vorba pe care mi-a spus-o un batran intelept:  „Banul te invata sa vorbesti iar haina te invata sa mergi”, iar in opinia mea desi nu haina face pe om aceasta il reprezinta.  

 

Reporter: Ar putea fi Elena Udrea un model in ceea ce priveste vestimentatia in lumea politica din Romania?

Cristina Nichita: Nu e etalon si nici model asa cum nici in showbiz nu sunt etaloane in ceea ce noi  vedem, insa din pacate luam ceea ce este mai rau si suntem tentati si interesati de ceea ce vindem, deci de scandal. Insa eu cred ca ca in orice trebuie sa existe exemple bune si eu sper sa ajung un etalon in Parlamentul Romaniei din punct de vedere al vestimentatiei corecte. De exemplu Monica Macovei se imbraca corect si mai sunt vreo cateva dar nu se poate sa stai cu rochii scurte sau cu decolteuri adanci o femeie care vorbeste despre cadrul legislativ.

 

Reporter: Cu ce se mindreste Cristina Nichita?

Cristina Nichita: Cu tot ce am si cu tot ceea ce sunt eu acum, cu copiii si cu familia mea. As spune „cu fintina din curtea casei“, la propriu si la figurat. Metaforic suna mai bine, ce rost ar avea sa incep sa enumar bucuriile si realizarile?! Da, ma mindresc ca tot ce am facut am facut cu capul meu, fara sa datorez nimanui ascensiunea. Daca nu reuseam, era vina mea. Dac-am reusit, e mindria mea!

http://www.nichi.ro/

http://www.shop.nichi.ro/

                                                                                                                Andrisoaei Roxana- Diana

Leave a Reply

