Amintirile…

Cu siguranţă şi voi, ca şi mine, duceţi dorul melodiilor din anii 2000. Le ştiam pe toate, pe de rost şi le urmăream videoclipurile zilnic pe Atomic TV. Îmi amintesc cu nostalgie de versurile trupelor pe care le îndrăgeam pe vremea aceea şi în acelaşi timp, îmi dau seama cât de mult s-au “degradat” cele din ziua de azi, care sunt din ce în ce mai scurte, mai simple şi fără logică.

Dacă ar fi să fac un top al formaţiilor care mi-au marcat tinereţea, cu siguranţă primul loc ar fi ocupat de André. Nu cred să fi existat vreo fată la vremea aceea care să nu-şi fi dorit codiţe împletite, fustiţe mini, bustiere paietate sau platforme foarte înalte cu şnur legat în “x” de picior. Lasă-mă papa la mare, Liberă la mare sau Prima iubire erau melodiile pe care le dansam zilnic, dar de care mă feream să le fredonez în faţa părinţilor mei, datorită versurilor puţin îndrăzneţe: “Liberă la mare/ Stau cu tine la soare/ Ne iubim pe nisipul fierbinte/ Nu mai sunt o fată cuminte”.

Locul al doilea l-aş acorda baieţilor de la 3Sud Est (Laurenţiu, Mihai şi Viorel), prima formaţie românească programată pentru un videoclip la Atomic TV, formaţie care şi acum reuşeşte să-mi “chinuie amintirile” cu  piesele, coregrafiile în sincron şi cu versurile mai mult vorbite ale lui Viorel.

Cel de-al treilea loc, cu siguranţă nu l-aş putea defini. Îmi este dificil să aleg între formaţii ca Genius, una dintre primele formaţii româneşti ce a avut curajul de a îmbina versuri în limba română cu versuri în limba engleză (Macho Man), N&D, formată din Nick şi frumoasa solistă Delia, alături de care mă îndrăgosteam sau plângeam pe melodii ca Vino la mine sau Vreau să plâng, Valahia, care se mândrea că banii şi fetele îi(ne) mănâncă zilele”, Angels, formaţie feminină ce ajunsese la concluzia că “Aşa-s băieţii, umblă numai după fete/ Roşcate, blonde, şatene şi brunete”, A.S.I.A, formată din patru fete cu inimi mari, ce erau gata să şi le dăruiască şi să le ascundă în bagaje, O-Zone, formaţia căreia nu-i răspundeai la SMS şi care se îneca în ochii tăi, Candy, Blondy, Body&Soul, Hi-Q, Akcent şi multe altele.

În doar un deceniu muzica românească a suferit o schimbare radicală. Şi nu stiu de ce dar, cu toate că ar trebui să evoluăm din bine în mai bine, mie îmi lasă cu totul o altă impresie… Life is life!

Surse: http://musicmix.rol.ro/artisti/bio/

http://www.google.ro/imghp?hl=ro&tab=wi

Scris de Roxana HRĂNICIUC

Editat de Cristina FLOROIU 

Leave a Reply

