De astăzi, mănânci și slăbești!

Nutriționiștii spun că cea mai bună dietă este un stil de viață sănătos. Pentru a slăbi natural, nu sunt necesare dietele restrictive, medicamentele sau înfometarea. Rezultatele vor fi temporare iar consecințele pot avea efecte pe termen lung.

Sportul este cel mai mare consumator de energie, dar și… propria digestie! Dieticienii au descoperit câteva alimente anti-grasime, care au calorii negative. Acestea necesită mai multă energie pentru digerare decât conținutul lor caloric. Astfel,  consumarea acestor alimente forțează organismul să depună un efort suplimentar în procesul de descompunere iar numărul caloriilor consumate de organism este mai mare decât al celor ingerate.

De exemplu, un desert de 500 de calorii necesită în jur de 150 de calorii pentru a fi digerat de organism.  Astfel, diferența de 350 de calorii se adaugă la grăsimea corporală. Pe de alta parte, 100 de grame de brocoli are 25 de calorii, dar pentru a fi asimilat, organismul consumă 80.

Așadar, nu e greu de intuit faptul că alimentele care au calorii negative fac parte din categoria legumelor, fructelor, dar și condimentelor.  Legumele conțin 90% apă și o cantitate mică de proteine și hidrocarbonați. Sunt bogate în minerale, vitamine, nu conțin grăsimi și contribuie la arderea grăsimilor dacă sunt introduse în meniurile principale în proporție de cel puțin 25%. Fructele trebuie consumate între mese, în cantități moderate, deoarece conțin zaharuri. Condimentele au acțiune tonifiantă și ajută la distrugerea grăsimilor. În plus, oferă un gust delicios mâncărurilor.

Nutriționiștii estimează că prin respectarea principiilor unei diete cu calorii negative, se poate slăbi până la un kilogram pe zi. O scădere în greutate atât de drastică nu este recomandată, însă, fără supravegherea atentă a unui specialist.

Așadar, pentru a scădea în greutate în mod sănătos, este suficient să eviți dulciurile și grăsimile, să înlocuiești sucurile acidulate cu cele din fructe și să introduci legume în meniurile zilnice. Nu uita să faci mișcare cel puțin 30 de minute pe zi și să bei doi litri de apă!

  • Legume care au calorii negative: ceapă, sfeclă, andive, ridiche, morcov, varză, spanac, țelină, dovlecel, fasole verde, ardei iute, castravete, sparanghel, conopidă, brocoli.
  • Fructe care au calorii negative: ananas, lămâie, căpșuni, mango, zmeură, afine, portocală, grapefruit, mere.
  • Condimente care au calorii negative: usturoi, tarhon, mentă, busuioc, mărar, salvie, pătrunjel, cimbru, cuișoare.

Scris de Ștefana TODICĂ

Editat de Cristina FLOROIU 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s