Apariţii noi pe piaţa auto: Audi A4 vs. BMW Seria 3

 

Prezentare generală

Niciodată bătălia nu a fost mai aprigă în clasa medie a modelelor premium, iar noul Audi A4 face lupta şi mai grea. Este urmat la mică distanţă de BMW seria 3. A4 a ocupat mai mereu locul 3 în acest clasament al vânzărilor iar când ştie că se bate cu un Seria 3 care arată superb, noul Audi A4 o va face până la sânge.

Design exterior

Trecut recent printr-un “facelift”, cel mai bine vândut model al constructorului german beneficiază acum de un aspect modern, inspirat în mare parte de versiunea îmbunătăţită a gamei A5. Mai exact, noul Audi se remarcă încă de la prima apariţie printr-o parte frontală complet redesenată. Botul maşinii este mai sportiv ca niciodată, noul model adoptă o alură foarte impunătoare, dinamică, iar noaptea arată fenomenal, Audi A4 arătând că se doreşte a fi mai mult o maşină premium serioasă decât una sport. Privit din lateral, A4 prezintă aceeaşi siluetă fluidă şi elegantă fără prea multe elemente de artificiu estetic. Partea posterioară se încadrează în tematica familiei actuale Audi, noile stopuri cu leduri sunt restilizate.

În cazul noului BMW Seria 3, lucrurile stau cu totul şi cu totul altfel. Mai exact, modelul constructorului bavarez nu a primit chiar un “facelift”, ci mai degrabă o generaţie complet nouă. Pe scurt, asta înseamnă ca designul a fost complet revizuit. În primul rând, ultima generaţie a automobilului bavarez dispune de o parte frontală impunătoare, grila poziţionată aproape vertical şi capota alungită conferindu-i modelului german un aspect puternic, ce ne aduce aminte de un rechin. În ceea ce priveşte partea din spate, cârcotaşii ar putea afirma că avem de-a face cu un Seria 5 la scară redusă. Elementele clasice de design nu au fost perturbate în vreun fel de evoluţia Seriei 3, „rinichii” grilei radiatorului, farurile duble sau „curbura Hofmeister” fiind la locul lor. În schimb, designul farurilor prelungite aduc un plus de dinamism şi agresivitate.

Design Interior

Interiorul noului Audi A4 este cam acelaşi de pe coupeul A5. Habitaclul aduce câteva materiale într-adevăr premium, finisaje mai plăcute. Scaunele sunt aceleaşi, la fel de comode şi cu un suport lateral foarte bun. Sistemul multimedia este revizuit şi mult mai placut în exploatare. Noul sistem infotainment MMI (n.red. Multi Media Interface) ţine pasul cu cel de pe BMW, reuşind să facă aceleasi lucruri, precum conectarea la internet, navigaţia pe baza hărţilor Google şi sistemul audio foarte performant. De apreciat cel mai mult la acest nou model e faptul că vine cu materiale chiar premium, nu cu plastice ieftine. De exemplu nu avem plastic cu textură de lemn, ci chiar furnir 100%.

Cu o singură privire asupra habitaclului şi a panoului de bord distinctiv, vă daţi seama că în interiorul BMW Seria 3 Touring se ascund o multitudine de descoperiri: ornamente interioare din lemn, titaniu sau aluminiu care completează culorile combinate perfect, materiale şi ornamente cromate de înaltă calitate care subliniază spaţiul generos din interior. Confortul, calitatea materialelor şi designul reprezintă cei mai mari paşi facuţi inainte de Seria 3. Dar acest interior sportiv şi elegant are două minusuri neaşteptate. Primul este că nu poţi regla simultan temperatura pe două zone. Al doilea minus e şi mai grav. Uneori, pe drumuri proaste sau când conduci agresiv, se aude cum lucrează diverse materiale din interior.

Audi A4 este modelul ce depăşeşte în lungime Seria 3 cu 8 cm, iar concluzia logică ar fi că este şi cel mai mare în interior, mai ales dacă ne aducem aminte că BMW nu a excelat niciodată la acest capitol. În faţă, senzaţia cea mai bună de spaţiu  este în A4, în special datorită modului în care este desenată consola centrală. În Seria 3, aceasta “înconjoară” şoferul, ceea ce creează o senzaţie de uniune cu maşina, dar o face să pară mai înghesuită. Din punct de vedere al calităţii de fabricaţie, ambii punctează foarte bine, chiar dacă tematica este diferită. Totuşi, A4 impresionează prin modul în care este lucrat şi finisat, mai ales atunci când este echipat cu pachetul S-Line.

Motorizări

Audi A4 Facelift

În versiunea de bază, automobilul constructorului din Ingolstadt este propulsat de un 1.8 TFSI de 120 cai putere, acelaşi motor 1.8 TFSI este disponibil şi într-o variantă de 170 CP, ce are nevoie de aproximativ 5.6 litri pentru a parcurge 100 de kilometri. Tot la capitolul motorizări pe benzină avem de precizat şi un 2.0 TFSI de 211 CP, respectiv un 3.0 TFSI de 272 CP. Drept urmare, sărim la cea mai economică variantă, propulsată de un 2.0 TDI de 136 CP, ce promite un consum de carburant de numai 4.2 litri la 100 de kilometri. De asemenea, aceeaşi unitate este disponibilă şi într-o versiune de 163 CP, despre care Audi afirmă că are nevoie de 4.4 litri pentru a parcurge 100 kilometri. Într-un final, noul A4 poate fi comandat şi cu o motorizare V6 TDI de 3.0 TDI, ce dezvoltă fie 204 (consum de carburant – 4.9 litri la 100 de kilometri), fie 245 CP.

Noul BMW Seria 3

Recunoscuţi în special pentru motoarele fantastice pe care le construiesc, bavarezii de la BMW nu au dat greş nici de această dată. În versiunea de bază, noul Seria 3 ascunde sub capotă un motor turbodiesel cu o capacitate cilindrică de doi litri, ce livrează celui aflat la volan 184 cai putere şi 380 Nm. Aceeaşi motorizare este disponibilă şi într-o variantă EficientDynamics, caz în care dezvoltă ‘doar’ 163 CP. În ceea ce priveşte motoarele pe benzină, ultima generaţie a modelului german poate fi comandată fie cu noul 2.0 turbo de 245 CP si 350 Nm, fie cu un propulsor 3.0 turbo de 306 CP si 400 Nm.

În concluzie, noul Seria 3 se poate compara acum cu Audi A4 la capitolul calitatea interiorului. Dar BMW străluceşte de obicei la capitolul încântare la volan pentru şofer, şi pierderea acestui avantaj menţinut de atâta timp ar face toate îmbunătăţirile din habitaclu inutile. În mod nesurprinzător, acest lucru nu s-a întâmplat, dar zgomotul motorului la pornire şi la turaţii joase contrastează cu dieselul mai silenţios de pe Audi. Totuşi, datorită puterii livrate fără efort, modelul BMW obţine aici cea mai bună performanţă. De asemenea modelul a accelerat de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde, cu 1,1 secunde mai rapid decât A4. Motorul este mult mai rafinat la viteze mai mari, asa că lăsând la o parte zgomotul uşor ‘răguşit’ produs la accelerare, motorul reprezintă unul din punctele forte ale maşinii. La fel ca şi transmisia manuală cu şase rapoarte. Este esenţial faptul că BMW nu a umblat la elementele de bază ale modelului Seria 3, iar propulsia, distribuţia greutăţii de 50:50 şi agilitatea fac să fie o adevărată plăcere să conduci maşina. BMW 320d reacţionează la acţiunile şoferului mai rapid şi cu mai multă precizie decât rivalii săi, iar stabilitatea este excelentă.

Scris de Mădălina TÎNCU

Editat de Iulian BÎRZOI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s