Mașina egalează costurile minime?

Dacă în urmă cu 5-6 ani, românii erau încântați de faptul că îşi pot cumpără  un bolid cu foarte  mulţi cai putere şi o capacitate cilindrică pe măsură, actuala stare de recesiune i-a pus în faţa faptului de a-şi reconsidera opţiunile şi de a opta pentru maşinile mici şi economice.

Având în vedere că maşinile second-hand aduse de peste hotare, nu mai reprezinta un chilipir “graţie” noii taxe auto, romanii se îndreapta către vehiculele noi şi eficiente din punct de vedere al consumului. În consecinţă, companiile producătoare de maşini vor să  vină în întâmpinarea clienţilor cu modele cât mai noi şi cât mai eficiente, care să se plieze cererii acestora.

Maşinile electrice şi hibride sunt tot mai populare în lume şi sunt ideale în orașele aglomerate în care benzina se consumă degeaba în ambuteiaje. Totuși, chiar dacă sunt cea mai bună soluţie pentru  problemele de mediu şi preţul tot mai mare al carburanţilor, maşinile electrice sau hibride sunt mult mai scumpe decât cele obişnuite. Fiind nevoie de zeci de mii de euro pentru o maşină uşoară cu doar 60 de cai putere, guvernele din alte ţări oferă subvenţii considerabile pentru a-i  încuraja pe oameni să polueze mai puţin. În ceea ce priveşte România, prima mașină total nepoluantă disponibilă pe piaţa autohtonă este Citroen C-Zero.

Cele mai economice mașini din lume

În topul celor mai economice maşini se afla hibridul Toyota Prius şi maşina electrică Peugeot 208. Toyota Prius este cunoscută nu doar datorită  celui mai mic consum (3.9 litri/ 100 km), ci şi datorită faptului  că este cea mai bine vândută maşină hibridă. Prius III hibrid reîncărcabil este cel mai nou model din serie şi a fost prezentat la salonul de la Frankfurt în septembrie 2011. Acest model este echipat cu o baterie litiuion de 4.4kwh care permite o autonomie de 23 de km în mod electric. Timpul de încărcare la o priză clasică este de 90 de minute. Această variantă reîncărcabilă este dotată cu acelaşi motor  ca şi Prius  III classic: pe benzină, de 1.8 litri, asociat cu un motor electric.În total combinaţia celor două motoare oferă 136 CP. Peugeot 208 s-a vândut în 5 milioane de exemplare şi se remarcă prin designul extravagant care se orientează către tineri.208 este disponibil în 3 şi 5 usi, cântăreşte 975 de kilograme şi este mai scurt, 70 mm şi cu 10 mm mai jos decât 207. Ampatamentul este identic, cu 2540 mm, pasagerii având mai mult spaţiu. Portbagajul este mai mare decât cel al lui 207, fiind de 285 litri. De asemenea, cei de la Peugeot promit un consum de vis de 2.8 l/100 km.

În concluzie, maşinile care reuşesc să aibă un consum minim atrag tot mai mult atenţia iar oamenii sunt tot mai dispuşi să facă o astfel de investiţie. Chiar dacă în alte ţări, aceste maşini, sunt foarte cumparate, la noi oamenii sunt încă reticenţi din cauza preţurilor. Cu toate astea începe şi piaţa românească să se “dezgheţe” cu ușurință, iar peste câţiva ani vor creşte vânzările şi încrederea în aceste maşini.

Surse: http://www.ecomagazin.ro/grija-pentru-mediu-e-rasplatita-toyota-e-cel-mai-verde-brand-din-lume/

http://www.automarket.ro/masini-noi/peugeot/208-2201/

Scris de Ramona BLEJUȘCĂ

Editat de Iulian BÎRZOI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s