Interviu cu Lămâile Sofisticate

Trupă de indie/alternative, Sophisticated Lemons au cântat pentru prima oară în formula Radu Osaciuc – voce și chitară, Andrei Drăgușanu – chitară și voce, Alex Marinescu – chitară bass și Andrei Popa la tobe, în 2008. Influențați de trupe ca Arctic Monkeys și The Strokes cei patru băieți și-au lansat în urmă cu două săptămâni cel mai recent single: ”Strange and Surprising”, melodie ce ocupă deja locul trei, după prima săptămână de vot, în topul de la Radio Guerrilla. ”Lămâile Sofisticate” au cântat pe aceeași scenă cu formații ca Luna Amară, Alternosfera, Kumm, Toulouse Lautrec și The Amsterdams. Pentru cei care vor să-i asculte live, Sophisticated Lemons vor concerta împreună Blue Nipple Boy, vineri, 8 iunie 2012, de la ora 21:00 în pub-ul Tête-à-Tête din Bucureşti.

 

 Ce trupe românești nu vă plac?

Andrei Drăgușanu: Blaxy Girls.

Radu Osasciuc: Iris.

Alex Marinescu: Nu ascult formații românești.

Andrei Popa: Mie îmi place Gavin Harrison.

Radu Osasciuc: Mie nu-mi plac, în general, cover band-urile, care într-un concert, de 15 piese, au doar două piese de ale lor. Noi când am început, am avut vreo patru coveruri și restul vreo șapte-opt piese ale noastre, am vrut să ne promovăm produsul nostru. Ne place The Amsterdams, sunt colegi de sală cu noi. Sunt niște băieți extraordinari și cântă foarte bine.

 

Cât de bine vă împăcați cu ”inspirația”?

Radu Osasciuc: La melodii versurile ne vin, așa, pur si simplu. Spre exemplu, sunt unele piese care ies din niște acorduri cu care vin eu sau Andrei și pe urmă dezvoltăm. Sau se întâmplă să fim în sala de repetiții, să ne jucăm și să iasă o piesă. Cam așa se petrec lucrurile la toate piesele, oricum, toți contribuim, nu vine unul cu toată creația și spune ”asta e!”. Trebuie să se simtă fiecare bine atunci când le cântăm, să spună că asta e partea lui de muzică, că este și munca lui acolo.

 

Încă nu aveți nici un album? Când o să se bucure fanii Sophisticated Lemons de el?

Radu Osasciuc: Mai este până la primul, noi vrem să scoatem un album meseriaș, nu vrem să scoatem unul numai de dragul de a fi pe piață. Când vom fi în punctul acela în care să spunem că avem materialul pentru album, atunci da. Acum scopul nostru este să cântăm cât mai mult, să compunem piese, care vor ajunge, sau nu, pe albumul nostru viitor. Însă, o să tot facem piese pe care să le dăm la radio, sau o să le punem pe net, la download, să le ia oricine vrea. Melodiile și adresa noastră de contact se găsesc pe site-ul www.sophisticatedlemons.ro.

 

”Nu vine nimeni pentru bani, ci din plăcere, ca să le cânte oamenilor”

 

Ce lucruri neplăcute și/sau comice vi s-au întâmplat în concerte?

Radu Osaciuc: Lucruri nașpa, nu știu, Alex își ia constant chitare în cap de la mine, asta pentru că stă în stânga mea și când se duce mai în spate nu îl văd.

Alex Marinescu: Se mai întoarce o dată, și pac, mă mai trosnește.

Radu Osaciuc: Oricum, cel mai mult ne impresionează reacția publicului. De exemplu, vezi că oamenii îți știu versurile la unele piese care nici măcar nu sunt înregistrate. Totuși a fost ceva comic, la un concert în Control nu-l găseam pe Alex. Toți eram pe scenă, trebuia să dăm drumul la concert și el nu era nicăieri de 20 de minute și nici la telefon nu avea semnal. De fapt era la baie…

Copyright Sophisticated Lemons

Copyright Sophisticated Lemons

Aveți de gând să faceți numai muzică, sau o să aveți și un serviciu cu care să vă plătiți taxele și impozitele?

Radu Osasciuc: Din concerte scoatem bani, dar nu la un nivel foarte ridicat. Da, ne mai luăm coarde și  ne plătim sala de repetiții. Dar, nu facem asta pentru bani, nu mergem la un concert ca să primim bani. Ar fi frumos să faci ce-ți place și trăiești din asta, dar nu se prea poate. Lumea ar trebui să susțină proiectele astea, pentru că sunt foarte faine și sunt oameni care le fac din pasiune. Nu vine nimeni pentru bani, ci din plăcere, ca să le cânte oamenilor. Dacă ies și bani e bine, dacă nu, continuăm să cântăm din plăcere!

 

În ce ați investit primi bani câștigați de pe urma unui concert?

Radu Osasciuc: Mi-am cumpărat eu un tuner de chitară. În Mojo, parcă, a fost un concert din care am scos bani.  Ne întrebam ce să facem cu ei, oricum erau puțini bani cam un milion și ceva (n.r. lei vechi), și am fost cu toții de acord că trebuie să-mi cumpăr un tuner. Pentru că chitara mea era paraf, nu era bună deloc, se dezacorda constant, și trebuia să am ceva cu care să o acordez. Asta a fost prima investiție.

 

Unde puteți fi ascultați sau văzuți?

Radu Osasciuc: Piesele noaste sunt în playlistul de la Radio Guerrilla, am fost și la ”Tonomatul de pe 2” pe TVR 2. Am mai fost la City Fm unde aveam o piesă în top și una în playlist, și mai sunt radiouri pe Internet care ne difuzează muzica.  Suntem și pe Facebook , Twitter, Myspace, Vimeo și mai ales Youtube.  Oricum, scopul nostru este să ieșim din țară la un moment dat.


Scris de Elena BEJINARIU

Editat de Cristina FLOROIU

Leave a Reply

